Saturday 12 December 2009

Μεγάλες ταχύτητες

Με τα εγκαίνια του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Αμβέρσας και συνόρων Βελγίου-Ολλανδίας, το Βέλγιο ολοκλήρωσε την υποδομή για τον σιδηρόδρομο υψηλών ταχυτήτων (TGV) σε όλη του την επικράτεια. Έτσι σήμερα με το Eurostar ή το Thalys, οι Βρυξέλλες βρίσκονται σε απόσταση λιγότερη από 2 ώρες από το Λονδίνο, 1½ ώρες από το Παρίσι και σε λιγότερο από 2 ώρες από το Άμστερνταμ ή την Κολωνία. Το μεγάλο αυτό έργο του οποίου ο σχεδιασμός ἀρχισε το 1988, στοίχισε 5 δις ευρώ και η υλοποίησή του διήρκεσε 16 χρόνια.

Τα τραίνα υψηλών ταχυτήτων μπορούν τώρα να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 300 χιλιόμετρα την ώρα και προβλέπεται ότι θα κατακτήσουν σημαντικά μερίδια των αντίστοιχων αγορών από τις αεροπορικές εταιρείες. Η μετακίνηση με τραίνο υψηλών ταχυτήτων εκτός από οικολογική επιλογή προσφέρει και δυνατότητες που δεν προσφέρει το αεροπλάνο όπως η χρησιμοποίηση κινητού τηλεφώνου ή η σύνδεση με το διαδίκτυο (για να μην αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει όριο στο βάρος των αποσκευών).

Η μόνη γραμμή που δεν θα αναβαθμιστεί για να επιτρέπει τις υψηλές ταχύτητες είναι η γραμμή Βρυξέλλες-Λουξεμβούργο. Οι οικονομικές αναλύσεις έδειξαν ότι η γραμμή δεν θα ήταν κερδοφόρα κι έτσι απλώς θα βελτιωθεί για να επιτρέπει ταχύτητες μέχρι 160 χιλιόμετρα την ώρα (χρόνος διαδρομής 2 ώρες περίπου). Να σημειωθεί ότι το 80% των σιδηροδρόμων του Βελγίου είναι ηλεκτροκίνητοι.

Ας αναφερθεί εδώ και η πολιτική των βέλγικων σιδηροδρόμων να αποζημιώνουν τους επιβάτες σε περίπτωση καθυστερήσεων. Για καθυστερήσεις άνω των 60 λεπτών δικαιούστε αποζημίωσης 100%. Αν επί ένα εξάμηνο από μια πρώτη καθυστἐρηση έχετε τουλάχιστον 20 δεκαπεντάλεπτες καθυστερήσεις, δικαιούστε αποζημίωσης 25% για κάθε δεκαπεντάλεπτη καθυστἐρηση, ή 50% για κάθε ημίωρη καθυστέρηση. Αν στο εξάμηνο έχετε 10 τουλάχιστον ημίωρες καθυστερήσεις δικαιούστε αποζημίωσης 50%. Δεν σας δίνουν βέβαια χρήματα αλλά κουπόνια ισοδύναμης αξίας που ισχύουν επί ένα έτος.

3 comments:

Katerina ante portas said...

Όνειρο θερινής νυκτός για την Ελλάδα..
Όμως με χαρά, επειδή είχατε αναρτήσει τα banner και είχατε στηρίξει την κίνηση, σας αναγγέλω ότι εγκαινιάστηκε ως Πάρκο ο κήπος της Ριζάρη και αποδόθηκε σήμερα στους δημότες!
Νικήσαμε, σας ευχαριστώ για τη στήριξη τότε!

Γιάννης Καραμήτρος said...

Η διαφωνία μου με την Κατερίνα είναι ότι η γεωγραφιά της Ελλάδας είναι αποτρεπτική στην αναπτυξη τέτοιων σιδηροδρόμων και δυστυχώς δεν είμαστε Ελβετία..

Κάνω πολλά σαρδάμ όταν γράψω στο PC αλλά θα μου επιτρέψω να σου κάνω μία παρατήρηση: έγραψες αρεοπλάνο αντί για αεροπλάνο :)

Takis Alevantis said...

Ευχαριστώ! Το ξανάκανα «αεροπλάνο»!